Най-голямата яхта, изграждана някога в Италия, ще бъде реализирана във военната корабостроителница на групата "Финкантиери" в Муджано, до Генуа.
Според вестник "Кориере дела сера" името на клиента е тайна. Знае се само, че той е руснак и че не става въпрос за Абрамович.
Яхтата ще бъде дълга 134 метра, ще има седем моста, съоръжение с малка подводница, способна да се спуска на 100 метра морска дълбочина.
Освен това яхтата ще притежава две приземителни писти за хеликоптери, един хангар за частен самолет, басейн с морска вода, където могат да бъдат държани и други водни съдове. За обслужването на яхтата ще бъде необходим екипаж от 60 души.
Предвидено е предаването на яхтата на купувача й да стане през 2010.
На практика, това ще бъде една от най-големите яхти, изградени изобщо в света.
1,5 милиона евро струва реализирането на всеки един метър от яхтата. Мегаяхтата ще има повърност от 2700 кв.м.
Според "Кориере дела сера" хората, които днес могат да си позволят построяването на мегаяхти над 70 метра, са 793 в света.
Тези богаташи са известни като HNWI (High New Worth Individuals). Пребиваването в клуба на HNWI означава, според статистиката, притежаването на богатство от минимум един милиард евро.
Само 9 на сто от тези милиардери обаче са собственици на мегаяхти в момента.
85 хиляди пък са сега богаташите в света, които могат да си позволят яхти между 25 и 70 метра.
Тенденцията, според която яхтите с дължина 70-100 метра се поръчваха предимно от саудитските шейхове, днес премина в друг феномен. Купувачи на този вид съдове са най-вече занимаващи се с частен бизнес предприемачи.
Италия е един от световните лидери в изграждането на яхти.
347 от общо 777-те яхти с дължина над 25 метра, които в момента се строят в света, са в италиански корабостроителници. На второ място са американските корабостроителници, където сега се изграждат 103 морски съда от този вид.
Модата сега е да се строят яхти, които не замърсяват. Първата яхта в света, която няма да изпуска никакви емисии в морето, ще бъде 50-метровата яхта на Лучано Бенетон.
Италианският бисер от военната индустрия - групата "Финкантиери", която допреди време строеше подводници за отбраната, вече конвертира дейността си поради липсата на поръчки.
Новият бизнес на групата от Генуа са големите кораби за околосветски плавания, които наподобяват морски небостъргачи. Според шефа на "Финкантиери" Джузепе Боно, опитът, натрупан във военната индустрия, се използва пълноценно в сегашната дейност.
Силен плюс е постигането на максимална липса на шум при плаването, както и намаляването до минимум на вибрациите на морския съд. Или с други думи, все неща, които са били задължителни за сигурността на военните съдове.
Няма коментари:
Публикуване на коментар