Снимка: в-к Бряг |
Български капитан от Русе е обвинен от германската полиция в непредумишлено убийство... на рибки. За това научаваме от самия Александър Каменов, капитан на луксозния пасажерски кораб "Адора".
Случката се разиграва на пристанище Вюрцбург, където Каменов спира с кораба за почивка. "Направих маневрата и тъкмо се зарадвах на дългоочакваната почивка, когато на левия ни борд се швартова полицейски катер. На кораба се качиха двама полицаи. Те заявиха, че трябва да ми напишат обвинителен акт за това, че при въртене на корабните пропелери /винтовете/ съм убил десетина рибки", изумен е българинът.
Ситуацията е абсурдна, понеже пристанището е част от федералния воден път и е предназначено за заставане на кораби, а мястото за заставане не се определя от капитана, а от портовите власти.
"Щом рибките са им толкова важни, защо не забранят корабоплаването?", пита Каменов.
Въпреки че казусът изглежда нелеп, българският капитан споделя в социалната мрежа, че нещата се затягат, грози го затвор, но се надява властите в Германия да се вразумят...
Ето какво точно гласи разказът на Александър Каменов:
"Доживях на 68 години да бъда обвинен от германската полиция в непредумишлено убийство. В по-абсурдна ситуация не бях попадал. Хем ми е смешно, хем случаят е показателен за неадекватостта на немското общество.
В неделя трябваше да вляза с кораба си - "Адора" в лимана на пристанище Вюрцбург /Alter Hafen/.
Мястото на заставане ми беше определено от началника на пристанището. Направих маневрата и тъкмо се зарадвах на дългоочакваната почивка, когато на левия ни борд се швартова полицейски катер.
На кораба се качиха двама полицаи. Те заявиха, че трябва да ми напишат обвинителен акт за това, че при въртене на корабните пропелери /винтовете/ съм убил десетина рибки. Дори ми показаха една от моите жертви, на повърхността на водата.
В дъното на лиманчето имаше едно музейно корабче, чиито персонал членувал в Дружество на природозащитници. Та тези бдителни граждани подали сигнал за избитите от мен рибки. Водната полиция нямало как да не реагира, защото сигналът бил регистриран и те не искали да си имат проблеми с началството. Снеха показания от мен, снимаха личната ми карта и капитанския ми патент.
Посъветваха ме, в обяснението да напиша, че съжалявам за деянието си, за да омилостивя прокурора. Той можел да анулира обвинението и то да не отиде в съда.
Попитах ги, а прокурорът като яде риба, съжелява ли, че тя е била убита, за да може да се нахрани?
Освен това пристанището е част от федералния воден път и е предназначено за заставане на кораби. Мястото за заставане не се определя от капитана, а от портовите власти.
Щом рибките са им толкова важни, защо не забранят корабоплаването.
Да, полицаите разбирали моите аргументи, но не можели да не реагират на сигнала.
Неволно направих паралел с оправданията на надзирателите в концлагерите, които също изпълнявали само заповеди.
На кораба пътуваше известен немски журналист. Помоли ме да му дам интервю. Между другото, му разказах и за отправените ми обвинения. Той в прав текст ми заяви, че няма да пише за случая. Щял, обаче, да се обади на колегите си във Вюрцбург.
Напоследък често си мисля, че Германия не е това, което някога беше. Държи се сервилно, като американска колония. А откакто Бундестага задължи федералното правителство да оказва натиск върху България за промяна на политиката й спрямо РСМ, разочарованието ми е още по-голямо."
* Капитан Александър Каменов е първият български лицензиран капитан на река Рейн и постоянен член на немски изпитни комисии за придобиване на капитански правоспособности. Каменов има над 40-годишен общ плавателен стаж.
Източник: Дунав Мост
Няма коментари:
Публикуване на коментар